brat

Ex_interp 0.1 sau 0.01?

Discussion in 'Counter-Strike 1.6' started by Furlo, Oct 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ca ciupercile dupa ploaie sunteti..
  2. minte seth }{
  3. Omu a facut un thread in care a vrut sa afle care este diferenta, scurt si la obiect dar ciumpalacii care nu stiu sa dea un asemenea raspuns au inceput sa sufere de ei :)
  4. toate gui-urile de competitii aka kode5 wcg iem etc folosesc .01 deoarece e gui de lan , .01 se foloseste doar in lan .1 se foloseste pe internet
  5. gg Mowgli esti mai ceva ca wc-urile infundate de stie Furlo cine.
    ex_interp se calculeaza 1/updaterate do the math si vedeti ce iese.Iar daca nu reusiti , am inteles ca Marius (Furlo) e un excelent profesor de meditatii ... and he comes cheap :D
  6. Crek imi iau campii cu astia jester :) iti dai seama sa ii invat impartiri?
  7. ex_interp 0.01 LAN
    ex_interp 0.03 ONLINE

    iti merge mai bine .03 pe net
  8. pgqq

    pgqq Registered User

    ex_interp 0.01. efectele acestui cvar setat la 0.1 se pot vedea pe youtube. furlo, dai dovada ca esti un idiot deschizand acest topic, doar ca sa te afli in treaba. odata cu fortarea ex_interp 0.01 trebuie fortate si celelalte cvaruri, setarile se leaga una de alta, degeaba pui ex_interp 0.01 daca ai rate 10k updaterate 20 cmdrate 20. mai investigheaza putin
  9. exact

  10. Si tu postezi ca sa iti dai importanta. Ai citit macar ce am scris in primul post? de ce am deschis acest thread? sau tu faci parte din categoria celor limitati intelectual de care vorbeam mai devreme? am zis ca nu ma intereseaza celelalte rate-uri, nu ma intereseaza efectele, ma intereseaza cum actioneaza ex_interp-ul. Nu am adus vb de updaretare, cmdrate sau rate ca nu despre asta era vb.

    Hai sa iti explic pe termeni pe care si unu limitat ca tine le-ar intelege..
    Daca pica un mar din pom si te loveste in cap, pe mine nu ma intereseaza kt de mare e cucuil care ti l-a fakt, ci de ce a cazut marul.

    P.S. ar trebui sa iti urmezi propriul sfat in legatura cu semnatura ta
  11. Fratilor in orice liga din strainatate se joaca cu cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, rate 25000, ex_interp 0.01. Nu trebuie sa mai argumentam nimic. Am tot jucat in PGL cu updaterate 35 ex_interp 0.1 si uitati-va la echipele romanesti care se duc la lan-uri in afara ca sunt muci.
  12. Moldoveanu tot moldovean...
  13. Suceava plm
  14. pana acuma nu stiati mai nici unu de aceasta setare si acuma sariti toti cu gura aici pe forum de parca jucati de f mult timp cu aceasta setare,sau ca aceasta setare e motivul pt care nu jucati/jucam la un nivel mai ridicat...wake up...si nu inteleg dc incepeti si il injurati pe furlo in loc sa vorbiti si voi ca niste persoane civilizate
  15. si fps_modem 0.0 :D si gl_sprinteblend aia 1 si multe picmip aia .. plm sunt multe care ar trebui sa nu se umble la ele..
  16. Ai inteles perfect, asa e, 0.1 are si avantaje si dezavantaje. Poti sa omori omu pe langa sau sa ai tinta pe el si sa nu intre glontul. Dar iti dai seama ca nu e corect sa lasi la latitudinea "soartei" cine pe cine omoara, cu 0.1 norocul joaca o parte mult prea importanta, iar hazardul deja are un rol mult prea mare in CS. De ce sa nu il limitam?

    Mai departe nu e nimic de argumentat, din moment ce toate ligile din lumea asta folosesc 0.01 atunci e clar ce trebuie sa folosim si noi. Iar problema cu conexiunea slaba nu exista. Nu credeti toate prostiile pe care le auziti pe ici pe colo. Mai ales de cand s-a introdus fibra optica, Romania are una dintre cele mai puternice infrastructuri de internet din lume. O fi cateva catune care au net prost, dar asta nu e scuza.

    Noi jucam cu ping sub 20 pe cand altii din "occident" joaca cu ping peste 40.
    Normal ca la inceput multora nu o sa le convina pentru ca e un lucru nou cu care vor trebui sa se obisnuiasca, dar pe termen lung miscarea asta nu va face decat sa ridice nivelul.

    EDIT: uite ce am gasit in postul ala de pe garena (nu stiu cat de corect e dar imi inchipui ca e aproximativ adevarat)

    cl_updaterate 101 ;If the server maxupdaterate is 101 and you have download speed of ~128kbps(16KBps)
    cmdrate 100 send around 7-9 KBps of data/second

    Deci spre ca nu vrei sa imi zici ca nu avem net care sa transmita date cu 20-25kb :)
  17. useless thread
  18. De acord cu tine Ola, dar ce evident nu a inteles lumea este ca eu am deschis threadu ca cei care chiar stiu ceva despre ex_interp sa isi dea cu parerea si sa vdm care e de fapt treaba si cum/de ce influenteaza jocul. In schimb 90% (poate chiar mai multi) habar n-au ce face si tot se baga in seama aiurea. Tot ce stiu ei este ca trebuie 0.01. De ce? nu ii intereseaza. Pentru ei este thread closed deja. Vezi tipu de deasupra.

    Btw: Eu dupa ce am vaz ce face ex_interp sustin varianta 0.01 (din motivele enumerate de Ola). Tot ce am vrut sa fac a fost sa intelegem mai bine setarea punand cap la cap tot ce stie lumea despre ex_interp.
  19. Nope, n-ai inteles prea bine, asta o stabilesti cu cl_updaterate, pentru ca odata ce ii spui serverului ca vrei un numar de update-uri pe secunda ii spui practic si intervalul dintre ele (daca-i spui ca vrei 100, automat pachetele vin la ~10ms, daca-i spui ca vrei 50 atunci pachetele vin la ~20ms, daca-i spui ca vrei sa primesti doar 10 automat intervalul dintre ele e de ~100ms).

    Ca sa intelegi mai bine mergem pe un exemplu, in care presupunem ca ai 100 de fps-uri si ai cl_updaterate setat la 30. Daca ceilalti jucatori ar fi pozitionati pe harta strict pe baza informatiilor primite de la server practic ai avea impresia ca ii vezi cu 30 de fps-uri pe secunda (pentru ca de 30 de ori pe secunda te notifica serverul despre pozitia lor), ceea ce normal ca ar fi foarte deranjant. Din acest motiv se foloseste interpolare, adica se genereaza de catre client si restul de pozitii intermediare (el primeste 30 de la server si mai inventeaza inca 70), ca sa fie grafica mai smooth.

    Dar ca sa generezi niste pozitii intermediare e logic ca iti trebuie o pozitie de inceput si una de final. Cea de final e logic ca e din ultimul update primit de la server, pe cand cea de inceput e logic ca trebuie sa fie dintr-un update mai vechi (preferabil din penultimul primit). Din acest motiv e nevoie de o mica intarziere, stabilita folosind CVAR-ul ex_interp. Poti sa vezi ex_interp-ul ca intarzierea cu care informatia primita de la server este afisata si pe ecran (aproximativ).

    In cazul exemplului anterior, primind 30 de update-uri de la server => primesti unul la ~33.33 ms (1000ms / 30). Daca setezi ex_interp-ul la aceasta valoare, adica 0.033, in momentul in care primesti update-ul X de la server tu incepi sa vezi pe ecran informatie din update-ul X - 1 (adica primit cu 33.33ms in urma). Clientul stie pozitia jucatorilor de inceput (primita in update-ul X - 1), stie pozitia finala a jucatorilor (primita in update-ul X) si poate genera numarul de frame-uri necesare timp de ~33.33ms, pana vine urmatorul update de la server.

    CVAR-ul ex_interp e legat de cl_updaterate. Valoarea minima e 1 / cl_updaterate (primesti 100 de update-uri de la server atunci poti pune ex_interp 0.01, adica o intarziere de 10ms, primesti doar 50 de update-uri de la server atunci pui 0.02, adica o intarziere de 20ms). Daca pui o valoare mai mica decat 1 / cl_updaterate o dai pe predictie (intarziererea e prea mica fata de intervalul la care vin pachetele). Daca pui o valoare mai mare decat 1 / cl_updaterate atunci e risipa.

    Sunt cateva filmulete pe net si niste povesti de groaza despre ex_interp. Motivul se pare ca e simplu, inainte serverul se astepta ca toata lumea sa foloseasca ex_interp setat la 0.1 si calcula unde tragea un jucator in functie de acest lucru. Acum teoretic Valve a rezolvat asta si serverul ia in considerare ex_interp-ul unui client si n-ar trebui sa mai fie probleme. Daca folosesti ex_interp 0.1 atunci serverul calculeaza unde ai tras in functie de pozitia adversarilor de acum 100ms, daca folosesti ex_interp 0.01 atunci calculeaza unde ai tras in functie de unde erau pozitionati adversarii acum 10ms etc...

    E o prostie sa fortezi ex_interp la 0.01 si sa nu fortezi cl_updaterate la minim 100 (maxim e 102). Fie e lasat cl_updaterate-ul liber (si e ok, nu ii afecteaza pe ceilalti jucatori cate update-uri primesti tu de la server) si ex_interp-ul e fortat la 1 / cl_updaterate, fie sunt ambele foratate la 100 si 0.01.

    Doua observatii:

    1. Din ce stiu, clientul de la ESEA nu blocheaza ex_interp-ul la o valoare fixa, ci-l blocheaza la valoarea 1 / cl_updaterate. Cel putin asta apare in changelog-ul lui...

    2. Daca pui ex_interp 0 atunci va fi setat automat la 1 / cl_updaterate (asta in urma unui update recent si-ti apare si un mesaj frumos in consola).
Thread Status:
Not open for further replies.